Mindfulness bij examenstress

Voor jongeren die examen doen en die alleen gezonde stress willen ervaren.

                     

Last minute toch nog mindfulness inzetten?
Neem even contact op voor de mogelijkheden.

Individueel of in een kleine groep

In drie bijeenkomsten leer je een aantal basisprincipes van Mindfulness. Die kunnen je helpen om op een andere manier om te gaan met examenstress en stress in het algemeen.

Je leert bewust om te gaan met wat je allemaal voelt en denkt. Hierdoor sta je meer zelf aan het roer en word je minder snel meegesleept door negatieve gedachten, moeilijke gevoelens en stress.

Bewustzijn trainen
Door middel van simpele aandachtsoefeningen , train je het bewustzijn.
Je leert rustig aanwezig blijven bij wat er zich allemaal in en om je afspeelt. Met behulp van je ademhaling leer je over te schakelen van doen (actie) naar zijn (rust) om vervolgens meer bewust te doen.
Net zoals je tijdens sport of fitness je kracht en techniek oefent door het vaak te doen, zo werkt het ook bij mindfulness. Als je de oefeningen regelmatig doet ook al is het maar kort, dan zul je  merken dat je dingen gaan opvallen, die je eerst niet merkte, zoals signalen van stress en kun je er bewust anders mee omgaan.

Praktische informatie
Dag en tijdstip: in overleg, de groepsbijeenkomsten duren 1,5 uur
Locatie: Hilversum
Kosten: 125 euro per persoon

Start
Bij vier aanmeldingen start er in overleg met de deelnemers een nieuwe groep.
Individueel doorlopend